Amazon & Bol.com Marketplace Training

Amazon en Bol.com Training

Amazon en Bol training

Ben jij op zoek naar een ervaren trainer die jou (en je team) de fijne kneepjes van marketplaces leert? Eric-Jan Dijks heeft 4+ jaar ervaring op marketplaces zoals Amazon en Bol.com. Naast enkele jaren zelf actief te zijn als verkoper van white label producten helpt hij als freelance marketplace specialist diverse internationale bedrijven/merken (1p en 3p) en agencies op het gebied van Amazon en Bol.com.  

Hierbij is Eric-Jan verantwoordelijk geweest geweest voor 3.5MIO euro aan advertentiebudget en 36MIO euro omzet op Amazon (EU8) en Bol.com.

 

Inhoud Training

De basis training wordt gegeven in een sessie van 4 uur (1 dagdeel) en zal verschillende facetten van marketplaces behandelen (gevorderde training is altijd maatwerk), waaronder:

Business Strategie (starters)

Mede door Covid-19 is het aantal sellers op marketplaces enorm gestegen. Hierdoor zijn prijzen onder druk komen te staan en is de concurrentie sterk toegenomen. Desondanks kun je nog steeds veel omzet behalen via marketplaces, mits je de juiste producten voert. In dit gedeelte zal middels een pricing model getoond worden hoe je zelf kan berekenen welke producten interessant zijn op basis van marges, logistieke kosten, marketing en fees. Uiteraard wordt hierbij ook gekeken de reeds aanwezige concurrentie. Een niet te vergeten onderwerp is de merkregistratie die voorkomt dat partijen je listings hijacken. Voor startende sellers wordt ook het sourcen van producten in bijv. China besproken.

Marketplaces configuratie (starters)

Op het moment dat je hebt bepaald welke producten interessant zijn voor marketplaces, dan is het tijd om te bepalen welke marketplaces je gaat aansluiten. Uiteraard is het handig om direct te kijken of een zogenaamde feed management tool handig is. Daarnaast dient er gekeken te worden naar de logistiek: ga je dit zelf organiseren of gebruik je LvB/FBA? Dit heeft ook consequenties voor bijv. een buitenlands btw nummer in het buitenland (Brexit en FBA).

Marketplaces adverteren (advanced)

Nu is het tijd om te gaan verkopen! Zonder advertenties wordt het een zeer lastige strijd. Eric-Jan heeft gewerkt met 3.5MIO euro aan advertentiebudget en daarmee zeer ruime ervaring met het genereren van omzet middels ads. Of het nu Sponsored Product/Brand/Display, DSP ads of Mabaya is, alles kan uitgelegd worden. Met een gemiddeld ROAS van 8 zorgt mijn strategie voor een zeer gunstig rendement.

Referenties

Schuiven naar boven